HISTORY VAN ONS BEDRIJF

We zijn begonnen in januari 1972. Nadat we de melkwagen van mijn vader hadden gekocht. We zijn toen in de Tulpstraat in een huurhuis gaan wonen met daarnaast een groot parkeerterrein. Al snel werd er aangepast materiaal gekocht, een trekker met 2 opleggers zodat ik ‘s morgens melk kon rijden en ‘s middags een vracht kozijnen weg kon brengen.Ook reden we toen vodden en oud papier.

We breidden langzaam een beetje uit en Jan Boontjes kwam in 1976 bij ons in dienst. Th. Pennings en Zn. vroeg ons om zijn bollen te rijden, dit was het begin van het bollenvervoer. Al snel konden we aan de Tulpstraat niet meer blijven en zijn we verhuisd naar Kanaalkade 58. Daar hebben we 12 jaar gewerkt en gewoond. Van de melkbussenwagen gingen we toen over naar de tankwagens. Het werden tankwagens waar we de melk van de boeren van Texel, Wieringen en de kuststrook, tot aan Zijpersluis naar de Melkfabriek van Campina in Lutjewinkel brachten.

Ook breidde het andere transport zich uit. We werden huis vervoerder bij Van Lint in Schagen. Dus schaften we uitschuiftrailers aan. Ook kregen we de eerste gaspijp en werd er een dieplader gekocht. Tevens werd er een bulkwagen gekocht voor het vervoer kunstmest in bulk.

Het werd aan de Kanaalkade 58 ook weer te krap. Het nieuwe industrieterrein in 1988 bracht uitkomst. Daar hebben we een nieuw pand laten bouwen. We verhuisden met al het materiaal, 7 chauffeurs en inmiddels 3 dochters naar Kanaalkade 72. Dat was een hele stap.

We gingen er met z’n allen weer flink tegen aan. Iedereen deed zijn best en dacht mee. We hadden een trailer met kraan om platen te lossen in mestsilo’s. Dit werd met enige eigen aanpassingen een trailer met kraan voor het laden en lossen van kuubskisten met bollen.

Maar er was nog meer. Ook de wagens voor het vervoer van de kozijnen werden specifieker aangepast. Dit zodat we 6 in plaats van 4 pakketten meekonden nemen. In 1995 zijn we ook op en overslag voor onze rekening gaan nemen. We zijn in overleg gegaan met de gemeente en kochten er weer een stukje industrieterrein bij. Het Distributie Centrum was geboren. We reden de elementen en kozijnen overal naar toe. De transporten werden steeds groter, denk aan de silo’s van Oostwouder en het staal ging verder van 20 m naar 25m en van 25 naar 30 en werd van 2,5 meter als maar breder enz.

Deze transporten werden langs de weg begeleidt door de politie. Maar toen zij dit werk afstootten moesten er particulieren begeleiders komen. We gingen op cursus en werden verkeersbegeleider. Dit houdt in dat als het transport te hoog, te breed of te lang is, dat wij deze kunnen begeleiden met onze eigen begeleiders en auto’s.

In 1997 hebben wij het certificaat Kwaliteitsnorm EN-ISO 9001 verkregen, voor het transport van goederen over de weg, gespecialiseerd in exceptioneel transport, zowel nationaal als internationaal en op-en overslag van goederen. Inmiddels zijn we alweer hergecertificeerd voor Kwaliteitsnorm EN-ISO 9001:2008.

In 2002 stopte Bert de Wit met zijn garagebedrijf en omdat wij wel wat extra ruimte konden gebruiken hebben wij het overgenomen, hierdoor ontstond Voorttrans Truckservice waar we reparaties en APK’s voor diverse bedrijven verrichten.

Ook vervoeren wij veel dakkapellen. We hebben zelf een kraan die de dakkapellen kan plaatsen tot 2O m hoog.

De uitdaging van 2007 was dat Houtbouw zijn klare product binnen wilde opslaan tot dat het naar de bouw gaat. Omdat ons Distributie Centrum voor het grootste gedeelte leeg was gekomen, hebben wij een loods laten bouwen waar nu in opgeslagen kan worden.

Ook doen we nog mee met het warmte project wat nu aangelegd word op ind.terrein Kolksluis. En is er met het gehele industrieterrein een gezamenlijk cameraproject gestart, zodat we het industrieterrein goed kunnen beveiligen tegen diefstal en vandalisme.

In september 2009 zijn wij gestopt met ons transportbedrijf. We hadden allebei de leeftijd bereikt om het rustiger aan te gaan doen. Tas transport wilde ons bedrijf en de chauffeurs heel graag overnemen. Onze chauffeurs gaan dus op dezelfde voet verder bij een ander bedrijf, ook José v/d Voort is meeverhuisd naar Tas transport en doet daar de planning zoals u van ons gewend was.

Wij zijn doorgegaan met Voorttrans Truckservice en uitgegroeid tot een universeel garagebedrijf waar wij nu onder leiding van Ton en Mirjam de Jong APKI & II keuren, tachografen inbouwen en ijken (analoog en digitaal), Laadkleppen keuren, diagnoses stellen met uitleesapparatuur, onderhoud, reparaties, pechservice en alle andere voorkomende werkzaamheden uitvoeren aan vrachtwagens, opleggers, aanhangwagens, diepladers, campers, bedrijfswagens en andere voertuigen. Onze monteurs Ton de Jong en Martijn de Schipper zijn in het bezit van alle diploma’s die hier voor nodig zijn.

Tevens zijn wij doorgegaan met transportbegeleidingen en het regelen voor de vergunningen hiervoor.